VERKOOPVOORWAARDEN & CONDITIES– VOOR PROFESSIONALS
Dit zijn de algemene voorwaarden waarop wij, Altaterra Kft. (hieronder aangeduid als "ALTATERRA", "ons" en "onze") uw bestellingen voor producten uit deze online winkel verwerken en accepteren. ALTATERRA is een vennootschap die onder inschrijvingsnummer 08-09-013626 in Hongarije staat ingeschreven. Ons geregistreerde adres is Malomköz 1, 9431 Fertőd, Hongarije, en onze geregistreerde btw-nummers zijn 08-09-013626 (Hongarije) en NL822114513B01 (Nederland).
Deze algemene voorwaarden zijn bindend en dienen zorgvuldig door u te worden gelezen, met name de bepalingen over prijzen, leveringsvoorwaarden, aansprakelijkheid, recht op annulering/ontbinding en gevolgen van annulering/ontbinding.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing ongeacht of u ervoor kiest om een account aan te maken op de SolstroBehind Login-site of een aankoop doet zonder te registreren of in te loggen.
Als u vragen hebt of twijfelt over deze algemene voorwaarden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens zijn: info@dedakraamshop.nl, telefoonnummer: 030-2001180. Openingstijden: maandag t\m vrijdag, 08:30 - 16:30.
Indien u een bestelling wilt plaatsen, neem dan deze algemene voorwaarden door en vink het vakje aan om te bevestigen dat u ermee akkoord gaat.
ALTATERRA is een vennootschap die onder inschrijvingsnummer 08-09-013626 in Hongarije staat ingeschreven. Ons geregistreerde adres is Malomköz 1, 9431 Fertőd, Hongarije, en onze geregistreerde btw-nummers zijn 08-09-013626 (Hongarije) en NL822114513B01 (Nederland). KvK-nummer (Hongarije): 08-09-013626.
Onze contactgegevens zijn: info@dedakraamshop.nl, Telefoonnummer: 030-2001180; openingstijden: maandag t\m vrijdag, 09.00 - 16:30.
Indien u een bestelling wilt plaatsen, neem dan deze algemene voorwaarden door en vink het vakje aan om te bevestigen dat u ermee akkoord gaat. Als u zich wilt registreren op "Behind Login", wordt eerst uw e-mailadres gevalideerd, voordat u met de registratie verder kunt gaan.
Een overeenkomst tussen u en ons kan alleen worden aangegaan als u ons een geldig btw-nummer verstrekt. Bij registratie vragen we u ook om uw bedrijfsregistratiedocument te uploaden zodat we het btw-nummer kunnen valideren.
Een overeenkomst tussen u en ons is alleen geldig als u ten minste 18 jaar oud bent. Dit houdt in dat wij geen enkele verplichting jegens u hebben indien u niet ten minste 18 jaar oud bent. Dit geldt ongeacht of wij u een orderbevestiging sturen. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt u dat u ten minste 18 jaar oud bent.
Wij accepteren en verwerken uw bestelling ongeacht uw locatie. Wanneer u uw bestelling plaatst, dient u voor levering van de producten echter wel een adres in Nederland op te geven. Wij zijn niet verplicht om goederen op een adres buiten Nederland te leveren. Wij voldoen alleen aan alle verplichtingen als we de juiste gegevens van u hebben ontvangen.
Door uw bestelling te plaatsen gaat u akkoord met het volgende:
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling en maken deel uit van de overeenkomst tussen u en ons.
De in deze onlinewinkel vermelde prijzen en kosten, door u bevestigd tijdens het bestelproces.
Wij kunnen uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en bedrijfsgegevens vastleggen ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling. Zie ons privacy- en cookiesbeleid voor meer informatie.
We gebruiken uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres voor marketingdoeleinden als u hier tijdens het registratieproces mee hebt ingestemd.
Wij kunnen uw creditcard-, betaalpas-, iDEAL-, PayPal- of bankgegevens doorgeven ten behoeve van de afhandeling van uw bestelling, retournering of het geven van kortingen.
We maken een accountpagina voor uw bedrijf aan, zodat u een overzicht van uw bestellingen hebt en hier bij assistentie aan kunt refereren.
Wanneer wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u van ons een bevestigingsbericht per e-mail. Nadat wij hebben gecontroleerd of uw bestelling op voorraad is en wij kunnen bevestigen dat wij aan uw bestelling kunnen voldoen, sturen wij u een orderbevestiging. Ontvangst van onze orderbevestiging betekent dat er tussen u en ons een wettelijk bindende overeenkomst bestaat. De overeenkomst geldt op voorwaarde van goedkeuring van uw creditcard of betaalpas (zie hierna onder “Hoe kan ik betalen?”). Indien uw creditcard of betaalpas niet wordt goedgekeurd, is er geen sprake van een overeenkomst en hebben wij geen verplichting jegens u. Neem contact met ons op als u binnen ongeveer 30 minuten geen orderbevestiging ontvangt. Wij proberen uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door problemen met of fouten in elektronische communicatiesystemen waarop wij geen invloed hebben.
De aankoopprijs is de prijs die geldt op het moment dat u uw bestelling plaatst. De prijs van de door u bestelde producten, de eventuele verzendkosten en het totaalbedrag van uw aankoop worden altijd aan u bevestigd tijdens het bestelproces en in de orderbevestiging. NB: indien wij een evidente fout hebben gemaakt in de prijsstelling van producten op de website, zijn wij niet aan die onjuiste prijs gehouden. De prijzen op de website zijn inclusief btw.
U kunt betalen met creditcard (VISA, VISA Debit of MAESTRO), iDEAL, Klarna Betaal Later, PayPal of een bankoverschrijving. Als u met een creditcard of betaalpas betaalt, wordt u gevraagd om de naam en het nummer op uw creditcard of betaalpas, de vervaldatum en, indien van toepassing, het uitgiftenummer en de driecijferige veiligheidscode op te geven. Deze informatie wordt via een sterk versleutelde verbinding rechtstreeks naar de bank verzonden om de geldigheid van uw creditcard of betaalpas te verifiëren. Zodra uw kaart is goedgekeurd door de bank, of in het geval van een bankoverschrijving, zodra we de betaling op onze rekening hebben ontvangen, sturen we u een orderbevestiging per e-mail. Het desbetreffende bedrag wordt op de geschatte dag van levering van uw creditcard of betaalpas afgeboekt. Als u via bankoverschrijving betaalt, wordt de levering vrijgegeven zodra de betalingen op onze rekening verschijnen. Als u met PayPal betaalt, sturen wij een bevestiging zodra PayPal de betaling aan ons bevestigt.
Klarna bank
Om u de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen we bij het afrekenen uw persoonlijke gegevens in de vorm van contact- en bestelgegevens doorgeven aan Klarna, zodat Klarna kan beoordelen of u in aanmerking komt voor hun betaalmethoden en om die betaalmethoden aan te passen voor u. Uw overgedragen persoonlijke gegevens worden verwerkt in overeenstemming met Klarna's eigen privacyverklaring.
Wij nemen uw bestelling zo spoedig mogelijk in behandeling. Het is onze wettelijke verplichting om de producten binnen 30 dagen na bevestiging van uw bestelling naar u te verzenden, maar we streven ernaar de producten eerder te verzenden. Voor de bezorging maken wij gebruik van een externe koerier. Als u of iemand die u hebt aangewezen niet beschikbaar is om te ondertekenen op het moment van bezorging, laat de koerier een briefje achter en moet u contact met de koeriersdienst opnemen om een afspraak te maken voor een tweede bezorgpoging.
Indien de levering van de producten aan u wordt vertraagd door een gebeurtenis waarop wij geen invloed hebben, dan laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten en nemen wij maatregelen om de gevolgen van de vertraging tot een minimum te beperken. Mits wij dit doen, zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen die het gevolg zijn van die gebeurtenis. Mocht er echter een risico op een ernstige vertraging bestaan, dan kunt u contact met ons opnemen om de overeenkomst te annuleren. U ontvangt dan restitutie voor eventuele betaalde, maar niet ontvangen producten.
Als er een vertraging in de levering is van meer dan 10 werkdagen die voor u aanzienlijk ongemak veroorzaakt, kunt u levering eisen en een nieuwe leverdatum specificeren, niet minder dan 5 werkdagen vanaf de datum van de kennisgeving. U kunt er in dit geval ook voor kiezen om uw bestelling te annuleren. Als we niet kunnen leveren op het nieuwe afgesproken tijdstip en de vertraging/niet-levering het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van onze kant, hebt u recht op vergoeding van bewezen schade die een direct gevolg is van de vertraging/niet-levering, tot maximaal de aankoopprijs. Op het moment dat we u informeren over de verdere vertraging/niet-levering, dient u ons te laten weten of u wilt dat de overeenkomst wordt nagekomen of geannuleerd.
U kunt ervoor kiezen om de producten naar een alternatief afleveradres te laten verzenden. Dit moet worden vermeld bij het plaatsen van de bestelling. U kunt bij zowel bezorging als retourzending uw eigen bedrijfsadres, de locatie van uw klant of een andere locatie voor bezorging en afhaling kiezen.
Wij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een foutloos product dat voldoet aan de overeenkomst en aan alle overheidsregels die gelden op de datum waarop de overeenkomst is afgesloten.
Op het moment van levering gaat het risico over op u.
Er worden bezorgkosten in rekening gebracht. De bezorgopties en verschillende kosten zijn zichtbaar op de site als onderdeel van het bestelproces.
Indien een aan u geleverd product gebreken vertoont, dient u dit zonder onnodige vertraging aan ons te melden. Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht van annulering uitoefent:
• Nummer van de orderbevestiging
• Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
• Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te annuleren.
U hebt recht op gratis vervanging van het defecte product of op ontvangst van de vervangingsonderdelen die nodig zijn om het defecte product te repareren. We zijn te allen tijde gerechtigd een gebrekkig product te vervangen, tenzij dit voor u tot onevenredige kosten zou leiden.
Ongeacht de zojuist genoemde oplossingen geldt dat u, indien een aan u geleverd product gebreken vertoont of niet overeenkomt met de beschrijving ervan, het recht hebt de overeenkomst te annuleren binnen de termijn die is beschreven onder “annuleringsrecht” hieronder en een volledige restitutie te ontvangen.
Indien u de overeenkomst annuleert (bijvoorbeeld omdat de geleverde producten gebreken vertonen of verkeerd zijn omschreven) en vraagt om restitutie van de aankoopprijs, storten wij alle van u ontvangen betalingen terug, inclusief de verzendkosten, zelfs als u voor een andere verzendmethode heeft gekozen dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:
a. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terug ontvangen, of
b. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
c. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop wij over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst zijn geïnformeerd.
Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen. In geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.
Als u de overeenkomst annuleert omdat de aan u geleverde producten gebreken vertonen of niet correct zijn omschreven, organiseren en betalen wij de retournering van de defecte of onjuiste producten naar ons magazijn.
In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. We zullen een dergelijke verminderde waarde bepalen zoals hieronder beschreven onder "Onze bepaling van een eventuele verminderde waarde van de producten".
De garantievoorwaarden zijn in de aparte SOLSTRO-garantie uiteengezet; deze is beschikbaar op onze homepage. De garantie op ALTATERRA-producten vindt u hier.
U heeft het wettelijk recht om de overeenkomst binnen veertien (14) dagen zonder opgave van redenen te ontbinden; www.dedakraamshop.nlgeeft u echter – uit welwillendheid – in totaal zestig (60) dagen de tijd om de overeenkomst te ontbinden.
De ontbindingstermijn loopt af zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u is aangewezen) de door u bestelde producten ontvangt of – indien de overeenkomst betrekking heeft op meerdere producten die in één bestelling door u zijn besteld en afzonderlijk door ons zijn geleverd – zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) het laatste product ontvangt. Wij halen de producten die u wilt retourneren op. Het tijdstip en de wijze waarop wordt afgesproken wanneer u ons laat weten dat u één of meerdere producten wilt retourneren.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te ontbinden door een ondubbelzinnige verklaring van dit voornemen per e-mail te versturen naar info@dedakraamshop.nl.
Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht op ontbinding uitoefent:
• Nummer van de orderbevestiging
• Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres)
• Gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te annuleren.
Om aan de ontbindingstermijn te voldoen (d.w.z. de termijn waarbinnen u uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), hoeft u ons slechts voordat deze termijn afloopt uw kennisgeving te sturen waarin u ons laat weten dat u uw recht op ontbinding uitoefent. Ook moeten de producten die u retourneert in de originele verpakking zitten en compleet zijn, wat betekent dat de verpakking alle onderdelen moet bevatten en dat het product, de onderdelen en de verpakking niet beschadigd mogen zijn.
Indien u de overeenkomst ontbindt (d.w.z. uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), vergoeden wij aan u alle van u ontvangen betalingen, met inbegrip van de verzendkosten. Wij vergoeden echter maximaal de kosten van de voordeligste door ons aangeboden standaardverzendingsmethode. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:
a. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terug ontvangen, of
b. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u heeft aangetoond dat u de producten aan ons heeft geretourneerd, of
c. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop wij over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst zijn geïnformeerd.
Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval zijn voor u aan deze terugbetaling kosten verbonden.
Indien u de overeenkomst om welke reden dan ook ontbindt nadat producten aan u zijn verzonden of door u zijn ontvangen, regelen en betalen wij de retourzending. Voor informatie over de retourprocedure kunt u contact met ons opnemen via een e-mail naar info@dedakraamshop.nl. U voldoet aan de termijn hiervoor indien u de producten terugstuurt voordat de periode van zestig (60) dagen afloopt.
Indien u de overeenkomst ontbindt (d.w.z. uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgaaf van redenen uitoefent), zijn de directe kosten voor het retourneren van de producten voor onze rekening. In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. Wij stellen deze waardevermindering vast zoals hierna wordt beschreven.
Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, mag u de producten hanteren en inspecteren, echter op voorwaarde dat u dit doet (i) met de nodige zorgvuldigheid en (ii) op dezelfde manier als gewoonlijk in een winkel is toegestaan. Indien de producten intensiever dan dit worden gehanteerd of geïnspecteerd, kan dit tot een waardevermindering van de producten leiden; wij zijn gerechtigd deze waardevermindering in mindering te brengen op de door ons uitgevoerde terugbetaling van de van u ontvangen betaling, of de waardevermindering bij u in rekening te brengen. Waardeverminderingen worden per geval vastgesteld. Bij het hanteren en inspecteren van de producten zoals hierboven beschreven mag u de doos openen en de stoffen en kleur van de producten met de vereiste zorgvuldigheid inspecteren, mits de doos wordt geopend zonder deze te beschadigen. Wanneer de doos is beschadigd, wordt dit gezien als een waardevermindering van de producten. Ook bij montage van de producten bestaat er een gerede kans op een waardevermindering van de producten. Wij wijzen u erop dat u, zolang de producten in uw bezit zijn en totdat ze aan ons zijn geretourneerd, verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade daaraan.
Schade aan goederen opgelopen tijdens het transport dienen op de leveringsdocumenten van de chauffeur te worden aangegeven alvorens de ontvanger voor de goederen tekent. De schade moet binnen zeven (7) werkdagen na de daadwerkelijke leverdatum aan de klantenservice worden gemeld. Defecten die niet duidelijk waren tijdens de inspectie bij ontvangst van de goederen, moeten binnen 1 maand na de leveringsdatum aan de klantenservice worden gemeld. Het e-mailadres van de klantenservice is info@dedakraamshop.nl.
Wanneer u zich op de site registreert, vindt u een pagina "Mijn account" met contactgegevens, een overzicht van uw bestellingen en een accountbeheerpagina inclusief persoonlijke ondersteuning, een Quick Order Tool en het Kortingsbeleid.
Wanneer u een account aanmaakt op dedakraamshop.nl, bieden wij u een korting op basis van het bedrag dat u in de winkel uitgeeft. Dit bedrag berekenen wij jaarlijks over de periode van 1 januari tot en met 31 december (de opbouwperiode). U ontvangt de bonuskorting elk jaar in februari. De bonuskorting wordt aan u overgemaakt via een tegoedbon voor aankoop in onze webshop of rechtstreeks naar uw account, zo snel mogelijk nadat de accumulatieperiode is verstreken.
De bonuskorting is alleen beschikbaar voor deelnemers die gevestigd zijn in het land van registratie van onze webshop en is niet overdraagbaar naar een ander land waar we actief zijn. Bonuskortingen die zijn verzameld in andere online shops behorende bij Altaterra Kft. en dedakraamshop.nl en via andere accounts zijn niet overdraagbaar tussen landen of naar andere accounts.
De accumulatietermijn begint bij registratie en duurt vanaf de datum van de bevestigingsmail tot en met 31 december van dat jaar. De periode voor het opbouwen van bonuskortingen begint niet vóór de registratie van uw account en eventuele eerder verzamelde kortingen op ons account worden niet opgenomen. Aan het einde van de termijn wordt u automatisch ingeschreven voor de volgende periode, tenzij u ons laat weten dat u zich wilt afmelden voor het bonuskortingenprogramma.
Het bedrag dat u via bestellingen binnen de accountomgeving van dedakraamshop.nl uitgeeft, wordt berekend over alle soorten producten die u hier hebt gekocht, exclusief btw, bezorg- en andere kosten. De kosten van producten die om welke reden dan ook zijn geretourneerd, zijn niet bij het bedrag inbegrepen.
Om het bestede bedrag te bevestigen, gebruiken we de informatie op elke bestelling in uw account op de dakraamshop.nl. Bestellingen die u doet terwijl u niet ingelogd bent op uw account, tellen niet mee voor de bonusopbouw.
Om toegang te krijgen tot het bedrag dat u hebt verzameld, moet u contact opnemen met de klantenservice op info@dedakraamshop.nl. Uw accountopbrengst en bonuskorting kunnen niet worden overgedragen aan derden. Er wordt slechts één accountregistratie per installateur/ montagebedrijf / aannemer geaccepteerd, inclusief bedrijven in dezelfde groep. Het is niet mogelijk om dubbele accounts aan te houden en deze kunnen naar ons inzicht worden afgewezen, samengevoegd of beëindigd.
We behouden ons het recht voor om uw recht op het programma voor bonuskortingen op elk moment in te trekken en kunnen niet garanderen dat u een enig bedrag ontvangt in geval van kwade wil of wangedrag.
De omzet die is gegenereerd via het kopen van producten met een eerdere beloningsvoucher, komen niet in aanmerking voor opname in de huidige periode van inkomstenopbouw
Mijn bonuskortingen
We willen klanten die regelmatig bij ons kopen een extra korting geven op basis van de totale omzet in EUR excl. btw, bezorg- of andere kosten. De kortingen zijn als volgt:
Gecumuleeredeomzetin € op dedakraamshop.nl |
||||
Groep |
# |
Vanaf |
Tot |
Rewardkorting in % |
Groep |
1 |
5.000 |
10.000 |
1,0% |
Groep |
2 |
10.000 |
15.000 |
1,5% |
Groep |
3 |
15.000 |
20.000 |
2,0% |
Groep |
4 |
20.000 |
25.000 |
2,5% |
Groep |
5 |
25.000 |
… ofmeer |
3,0% |
Hoe werkt de bonuskorting?
Op basis van uw totale omzet boven € 5000 komt u in aanmerking voor verschillende categorieën bonuskortingen. U hebt recht op een bonuskorting voor elke afzonderlijke omzetgroep en ontvangt een oplopend bonuskortingspercentage.
Voorbeeld berekening bonuskorting:
Als u bijvoorbeeld bij ons producten koopt ter waarde van € 17000, komt u in elk van de groepen 1 en 2 in aanmerking voor een omzet van € 5000 en krijgt u respectievelijk 1% en 1,5% bonuskorting in deze groepen. U verdient € 50 in groep 1 (5000 x 1%), € 75 in groep 2 (5000 x 1,5%). De resterende omzet van € 2000 valt in groep 3 en geeft u een bonuskorting van 2,0%, wat een extra bonuskorting betekent van € 40 (2000 x 2,0%). In totaal krijgt u dan € 165,- aan bonuskorting bij aankoop van € 17.000 in onze winkel.
Voorbeeld: €17.000 in aankopen zorgt voor €165 korting |
||||||||
Groep |
# |
Vanaf |
Tot |
Rewardkorting in % |
Korting in iedere groep |
Reward Korting |
Munteenheid |
|
Groep |
1 |
5.000 |
10.000 |
1,0% |
5000 |
50 |
EUR |
|
Groep |
2 |
10.000 |
15.000 |
1,5% |
5000 |
75 |
EUR |
|
Groep |
3 |
15.000 |
20.000 |
2,0% |
2000 |
40 |
EUR |
|
Groep |
4 |
20.000 |
25.000 |
2,5% |
0 |
0 |
EUR |
|
Groep |
5 |
25.000 |
...of meer |
3,0% |
0 |
0 |
EUR |
|
|
|
|
17000 |
|
TotaleRewardkorting |
165 |
EUR |
Uw bonuskorting kan oplopen tot 3%, afhankelijk van de jaarlijks opgebouwde inkomsten (excl. btw en bezorg- of andere kosten).
De installateur dient zich te houden aan de instructies van ALTATERRA met betrekking tot de bescherming van ALTATERRA's intellectuele eigendomsrechten op de Producten, voor zover dergelijke rechten (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechten, patenten, geregistreerde modellen, modelrechten en handelsmerken) niet worden uitgeput door de verkoop van de Producten aan u.
In het geval dat u binnen 12 maanden na uw acceptatie bij de Producten of een deel daarvan een defect ontdekt in ontwerp, afwerking of materialen, zal ALTATERRA naar eigen oordeel de Producten vervangen of repareren of de prijs terugbetalen, op voorwaarde dat de Producten te allen tijde correct zijn behandeld en, indien van toepassing, zijn geïnstalleerd in overeenstemming met alle inbouwinstructies en er geen wijzigingen, aanpassingen, reparaties of aanvullingen zijn aangebracht aan de Producten of enig onderdeel daarvan.
ALTATERRA is niet aansprakelijk voor door u veroorzaakte defecten of schade, nalatig onderhoud, onjuiste opslag of behandeling van de producten. Bovendien is ALTATERRA niet aansprakelijk voor cosmetische condities, zoals verkleuringen, het veranderen of vervagen van kleuren, onvermijdelijke en/of te verwachten veroudering van het product, natuurlijke variaties in de gebruikte materialen, zoals knoesten in het hout of weersinvloeden als zon, neerslag of vocht.
Indien wij de overeenkomst niet nakomen, zijn wij verantwoordelijk voor alle voorzienbare, door u geleden schade die hiervan het gevolg is. Verlies of schade is voorzienbaar indien deze een evident gevolg is van het onzerzijds niet nakomen van de overeenkomst of indien er op het moment dat de overeenkomst tot stand kwam door u en ons redelijkerwijs rekening mee werd gehouden dat de schade zich zou kunnen voordoen.
De maximale aansprakelijkheid van ALTATERRA, voortkomend, op welke wijze dan ook, uit of in verband met de levering van de Producten (hetzij wegens contractbreuk, nalatigheid, verkeerde voorstelling van zaken of anderszins), is beperkt tot de factuurprijs van de Producten.
Voordat er enige aansprakelijkheid ontstaat, moet de installateur ons onmiddellijk en adequaat schriftelijk informeren en een redelijke termijn toestaan om tekortkomingen te corrigeren. Het schrijven moet een gedetailleerde beschrijving van de tekortkoming bevatten.
Voor elk recht op vergoeding van schade geldt de voorwaarde dat de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, bij ons wordt gemeld.
Wij zijn niet aansprakelijk jegens u voor gemiste bonuskortingen als u bij registratie onjuiste gegevens opgeeft en uw uitgaven aan het verkeerde account worden toegewezen of als uw uitgaven anderszins niet aan u zijn toegewezen door uw eigen nalatigheid.
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden de schade die de installateur mogelijk lijdt, te vergoeden.
Indien een bepaling in deze voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de volledige algemene voorwaarden aan. In dat geval zullen de partijen (een) nieuwe vervangende bepaling(en) vaststellen, die zoveel mogelijk juridisch gestalte zal/zullen geven aan het doel van de oorspronkelijke bepaling.
Overeenkomsten die door deze online winkel zijn afgesloten, zijn onderhevig aan het Nederlands recht; de Nederlandse rechtbanken hebben jurisdictie over alle geschillen of vorderingen voortvloeiend uit de overeenkomsten die via deze online winkel zijn gesloten.
Als u een klacht wilt indienen over de bestelprocedure, de levering, de producten of de communicatie, stuurt u een e-mail naar info@dedakraamshop.nl. Doe dit zo snel mogelijk met een volledige en duidelijke omschrijving. Wij zullen ons best doen om tot een minnelijke schikking te komen.
We zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Als we een langere verwerkingstijd verwachten, zullen we nog steeds binnen 14 dagen antwoorden, de ontvangst bevestigen en aangeven wanneer u een volledig antwoord kunt verwachten.
Als de klacht niet binnen 4 weken wordt opgelost, wordt de klacht een geschil dat valt onder de regeling voor geschillenbeslechting, zoals hieronder bepaald
Elk geschil dat niet in der minne kan worden geschikt, wordt voorgelegd aan de bevoegde rechtbank van het district waar de installateur is gevestigd. We kunnen overeenkomen om geschillen te beslechten door bindend advies of arbitrage.